Obiceiuri proaste de condus pe timp de iarna
- pe November 27, 2020
- Categorii: Autorolla
Condusul pe timp de iarna poate fi o provocare
Cu ploaie, gheata, lapovita si polei, condusul pe timp de iarna necesita un set diferit de abilitati. Cu totii ne straduim sa fim soferi buni, dar obiceiurile proaste se pot strecura in rutina noastra de condus. Efectul acestor obiceiuri este adesea amplificat pe perioada iernii ,de multe ori cu rezultate dezastruoase.
Cititi mai departe pentru a afla de care obiceiuri proaste trebuie sa va indepartati – mai ales in sezonul cel mai dificil de condus, iarna. Evitarea acestor obiceiuri va va mentine in siguranta si va poate ajuta sa va feriti de implicarea intr-un accident rutier.
1. Condusul prea repede
Doar pentru ca limita de viteza este de 50km/h, nu inseamna ca trebuie sa conduceti cu 50km/h. Limita de viteza este stabilita pentru conditii meteorologice optime, iar drumurile acoperite cu zapada si gheata nu fac parte din categoria conditiilor optime. Conduceti intotdeauna conform conditiilor de drum – incetiniti pe zapada si gheata.
Amintiti-va, poate dura mai mult sa ajungeti la destinatie in perioada iarnii, asa ca asigurati-va ca adaugati timp suplimentar programului dumneavoastra, astfel incat sa nu fiti tentati sa conduceti cu viteza.
2. Condusul in coloana
Mentinerea unei distante de siguranta intre masina dvs. si masina din fata, este intotdeauna recomandata, dar in sezonul iernii este primordiala. Oprirea pe zapada si gheata dureaza mai mult timp decat o oprire pe carosabilul uscat. Daca o masina din fata opreste brusc, trebuie sa-ti dai timp sa reactionezi, astfel incat sa nu ajungi sa lovesti masina respectiva.
In conditiile normale de condus mentineti 2 secunde intre masina dvs. si cea din fata, iarna in schimb cresteti distanta la 6 secunde sau mai mult, in functie de gravitatea conditiilor.
3. Franarea brusca
In momentul in care franati brusc pe gheata si zapada, cresc sansele de a intra in derapaj sau de a fi loviti in spate de un alt vehicul. Incetinirea din timp si pastrarea unui spatiu suficient intre dvs. si masina din fata, va ajuta sa nu va aflati intr-o situatie in care trebuie sa apasati pedala de frana brusc.
4. Nu va curatati masina
Programul dvs. poate fi incarcat dimineata, dar asta nu reprezinta o scuza pentru a conduce doar cu o mica parte a parbrizului curatata. Daca masina este parcata afara in timpul iernii, trebuie sa acordati timp suplimentar pentru a curata parbrizul si pentru a indeparta zapada de pe masina dvs. Nu este sigur sa conduceti fara sa aveti vizibilitate, iar zapada care cade de pe masina poate fi deasemenea periculoasa pentru ceilalti soferi aflati in trafic.
5. Condusul cu anvelopele gresite
Daca locuiti intr-o zona cu multa zapada, trecerea la anvelopele de iarna poate face o mare diferenta. Anvelopele de iarna sunt concepute special pentru o vreme grea de iarna si va imbunatatesc tractiunea pe drumurile inzapezite. Pastrarea anvelopelor all season cu care ati condus toata vara, nu va va oferi aceeasi performanta.
6. Condusul cu stergatoarele deteriorate
Iarna poate fi dura pentru stergatoarele de parbriz ale masinii. Combinatia dintre zapada, gheata si temperaturile reci poate face ca stergatoarele sa se rupa si sa se desprinda, rezultand o perfomanta redusa. Daca stergatoarele masinii dvs. se deterioreaza, inlocuiti-le imediat; nu vreti ca vizibiltatea de pe drum sa fie compromisa.
7. Verificati conditiile de drum
Faceti-va timp pentru a verifica conditiile rutiere si meteo inainte de a va aventura la drum. De la aplicatiile meteo de pe smartphone-, pana la site-urile web, precum Politia Romana, este mai usor ca niciodata sa vedeti care sunt conditiile de drum. Daca faceti acest lucru, va veti putea decide daca este mai bine sa va amanati calatoria pana cand conditiile de drum se imbunatatesc. Vechea zicala este valabila: „Este mai bine sa fii in siguranta, decat sa-ti para rau.”
8. Neglijarea verificarii presiunii anvelopelor
Deoarece temperaturile reci pot duce la pierderea presiunii in anevelope, folositi un manometru pentru a va verifica des anvelopele. De fiecare data cand temperatura scade la -12grade, puteti pierde 0.06 bari din presiunea anvelopelor. Supravegherea atenta a presiunii in anvelope este importanta, deoarece anvelopele lasate ar putea sa nu-si pastreze forma, ceea ce le face sa piarda din aderenta – si cu siguranta nu doriti acest lucru in timpul iernii. Anvelopele supra-umflate conduc la o calatorie mai rigida si sunt mai susceptibile la deteriorare.